Дата та час
Add to calendarІз запровадженням воєнного стану в Музеї Ханенків відбулись кардинальні зміни. Колекцію сховали, зали спорожніли. Це дало поштовх до переосмислення експозиції. Як Музей може реагувати на сучасні події? Так з’явилася ідея представлення проєктів українських митців, першим з яких став Олег Калашнік.
У роботах автора знову повторюється той самий образ іграшкового солдатика, такого собі супер-героя радянського дитинства, покликаного виховувати дітей захисниками. До початку повномасштабної війни у вітринах азійської експозиції експонувались у тому числі і ритуальні предмети та елементи зброї. Мілітаризм та героїзм – теми, що нерідко фігурують у мистецтві Азії. Солдатики Калашніка, розташовані на місцях цих речей, вступають у невидимий діалог з слідами перебування музейних експонатів.
Уперше цю серію робіт Калашніка під назвою «Enfant terrible» було представлено в ЄрміловЦентрі, у Харкові. Відкриття виставки відбулось 22 лютого, а через день розпочалося повномасштабне вторгнення Росії в Україну. Центр з мистецького майданчика перетворився на укриття, а іграшкові солдатики Калашніка з арт-об’єктів – на обереги. Проєкт набув додаткових значень: виставка стала водночас проєктом-передчуттям та візуалізацією страшного сьогодення.
Частиною проєкту стала інтелектуальна бесіда Сергія Жадана та Євгенія Стасіневича.
Олег Калашнік – харківський художник та скульптор. Член художньо-реставраційного об'єднання «Red Horse». Роботи художника зберігаються у музейних та приватних колекціях України, Німеччини, Франції, Росії, Португалії та США. Живе та працює в Харкові. Під час російського повномасштабного вторгнення в Україну займається волонтерською діяльністю у Харкові.