Дата та час
Add to calendarвул, Шовковична, 17/2, Шоколадний будинок, Київ, Київ
В соцмережах
Галерея "КалитаАртКлуб" запрошує на вернісаж виставки Олексія Аполлонова «Enfant Terrible», який відбудеться 16 липня 2019 року о 18.00 в Мистецький центр "Шоколадний будинок", Київська НКГ.
Виставка триватиме з 16 до 28 липня 2019 року.
У рамках білатерального українсько-австрійського року культури відбудеться багато подій з метою пов'язати минуле, сьогодення та майбутнє України і Австрії, адже, як зазначено на спільному сайті Українського інституту та Австрійського культурного форуму, сучасне мистецтво обох країн представляє багатий творчий та інноваційний потенціал митців, чиї роботи допомагають відкривати нове і водночас дати «другий шанс» традиційним ідеям. (http://austriaukraine2019.com/uk/pro-nas/)
Портрет Інфанти Маргарити з Музею Ханенків вже став частиною київського культурного міфу. Маленька іспанська принцеса, написана Веласкесом чи кимось із його учнів, пов'язує нас з однією з найвишуканіших картин в історії європейського живопису – "Меніни" (Музей Прадо, Мадрид).
Завдяки тісним родинним та політичним зв'язкам між габсбурськими династіями Відня і Мадрида, у картинній галереї Музею історії мистецтв у Відні зберігаються три з найбільш відомих портретів Інфанти Маргарити, написаних Веласкесом.
Ці видатні роботи залишаються у центрі уваги не лише туристів: іконографія "Інфанти" (київської та інших версій) стала темою для кількох живописних і графічних серій Олексія Аполлонова (1962 р.н., Київ, Україна), виконаних ним в різні періоди творчої кар'єри.
Кожного разу "Інфанта" для Аполлонова – це свого роду знак, який він інтерпретує в певному формальному ключі, звіряючи з класикою актуальні для нього на той момент пластичні пошуки.
У 1996 році це був “потік” ліричної абстракції, який автор намагався “організувати” в межах класичного обрису-силуету тендітної дівчинки.
В середині 2000-х цей силует активізується вже не стільки колірною стихією, як багатим і складним ритмом ліній.
“Інфанти” Аполлонова зразка 2019 року виконані в стилістиці, наближеній до “ар брют”: знайомий силует спрощено майже до графічної формули (трикутничок плаття, палички рук і ніг). Так можуть малювати себе сучасні інфанти і художники, втомлені від гламуру і перевиробництва “селфі”.
Якщо усі попередні "Інфанти" Аполлонова так чи інакше апелювали до відомих нам парадних портретів з їхньою урочистістю та серйозністю, то нинішня за своєю пластикою все більше наближується до «enfant terrible».…
Блискучий рисувальник та колорист Олексій Аполлонов і сам постає як «enfant terrible» професійного цеху, який відкидає закони жанру і канони зображення фігур. В його новій серії залишаються в першу чергу рух і концентрована експресія -- усе те, що так несподівано резонує сучасне життя країни.
У реальності, яка так насичує інформаційний світ «трешовими» новинами та подіями, брутально втручається в життя і особистий простір, вже й горезвісна нестерпна поведінка «анфан терібль» виглядає не надто жахливо.
У час, коли людству всюди загрожують конфлікти, страх і невпевненість, художник Олексій Аполлонов оптимістично розмовляє з глядачем універсальною мовою мистецтва. А його «enfant terrible» у парадоксальний спосіб перетворюється на зразок невпинного творчого пошуку, приклад майстерності і художнього смаку.
Афіша подій Шоколадний будинок